Friday, November 8, 2013

fully utilized the kitchen top

haritu electric oven rosak, bila dah repair, i'm thinking to change the position.




sebelum ni oven tu, saya letak kat sebelah thermos. memandangkan kat sudut tu space tak guna dengan bernas, so saya alihkan. maka, jadi la oven letak kat tengah2 bucu tu (i dont how what does it call). faham ke? hahaah

so, saya ada la space untuk letak pinggan ke ape ke sebelah cerek sekarang.. saya jenis tak suka sangat letak banyak barang atas kitchen top. fruit juicer tu pun tak tau nak campak mana. memandangkan ianya kerap digunakan in a week compare dengan blender, periuk nasi, blender atau toaster, so saya letak la dia kat situ. mana kitchen aid yang jarang guna tu, semua letak dalam cabinet. takde la berhabuk camtu je..


stop . drop . roll !!



ini view dari cooking area (cum laundry area). dalam kata lain, bahagian luar lah!. heheheh

oh, gambar diambil time pinggan mangkuk dalam dish drainer dah kering. bukan nak gambo macam showroom, tapi ini memang keadaan rutin. dish drainer tu penuh time lepas masak je. actually nak tukar dish drainer lain, tapi sebab yang ni masih elok lagi, beli since masa bujang, so guna je la.. cuci mata je tengok dish drainer kat supermarket atau ikea, ssf atau mana2 kedai. huhu...


if u like my post or think it is useful, consider hit the +1 button below and share. tq!!

xoxo,

No comments:

Post a Comment

Kindly spill your heart out at here (',')