Wednesday, July 9, 2014

Online shopping experience with Lazada

Salaam readers,

I'm not online shoppers freak, but I do like online shopping. Previously I have blogged about my online shopping with Tesco and parkson. and it was a good experience and I am pelanggan tegar tesco online shop. Takde la tegar sampai every week spend rm400 beli barang dapur.. Haihhh


Sejak pertama kali masak guna airfryer, memang gelisah bila balik rumah. Rasa mcm "ahhh bestnya kalau ada airfryer". Hisham oun teruja dengan airfryer. Macam dah bagi green light suruh beli je.. Huhu


Entah macam mana ari sabtu aritu hati meronta2 nak beli.. Usha instagram yang jual barang dari UK, harga dia paling murah rm630 macam tu. Tapi cam biasa la ETA mesti 2-3 bulan lagi.. Siap announce kat social media mintak tolong kawan2 recommend insta atau shoppers dari UK atau malaysia yang ada jual philips airfryer. Sekali kawan i cakap lazada jual RM849 je... Bezala rm200 dengan harga dari UK kan.. Tapi, ni beli paling koman 5 hari dah boleh dapat. Plus husband pun suruh beli kat lazada je...


Okay, sebelum tu google jugak service lazada ni. Basically yang bad experience with lazada ni around tahun 2012 macam tu masa lazada baru muncul. Memang banyak complaints. Bila tengok latest review around 2013 dan 2014, ramai puji service diorang ni. So, saya tak la risau sangat


Tips nak shopping di lazada ialah usha harga barang yang hendak beli. Maksudnya, macam saya nak beli airfryer, saya searching dalam search box n keluarlah airfyer dengan pelbagai harga. Kenapa ada banyak harga? Sebab ada banyak seller yang iklankan kat situ. And periksa jugak what the seller offers

Lagi satu, macam saya, bila type airfryer akan keluar listing macam bawah ni..



my target is to go for analog airfryer (squared with purple line). so, nampak dia sama harga kan? tapi satu with local warranty dan satu lagi dia bagi international warranty. both ni dari seller yang berlainan. kalau tengok harga asal pun different each other kan..

Kalau saya taip air fryer (with spacing), ada 2 results macam gambar bawah ni..




Harga dia? Beza sangat2. Maka berhati2 lah jika membeli dan jadilah pengguna yang bijak berhemah macam saya.. Ehhh...


Saya amik dari seller Setia marketing sebab dia offer 2 years local warranty as advised by my husband.


Sebelum ni i dah sign up lazada, tapi tak ingat password. So, saya sign up lagi sekali dan saya dapat rm10 voucher. Yang bestnya sebab time tu jugak boleh guna voucher tu. So harga airfryer saya dah kurang rm10. Helloo rm10 tu meaningful okay untuk rakyat marhaen macam aku ni


Lazada offer free shipping seluruh Malaysia tapi dengan syarat. Shipping fee akan dikenakan jika...

  • East Malaysia - RM 25 shipping fees for orders below RM 80
  • West Malaysia - RM 15 shipping fees for orders below RM 75
  • Klang Valley - RM 15 shipping fees for orders below RM 70

So seronok kannn.. Hari sabtu saya order, hari sabtu tu jugak lazada bagi email confirmation dan hari selasa barang dah sampai!!! Seronok sangat. So sangat efisyen la service diorang ni (tak boleh puji lebih2. lol)



and my philips airfyer arrived in my office safe and sound. 


Saya pilih option payment by cash on delivery. Sebab takut la bayar awal nanti barang tak dapat ke.. Barang rosak ke.. Sebab first time kan.. When you choose to pay by COD, nanti orang courier akan call before deliver barang. Dia call bagitau amaun yang kita perlu bayar. Macam saya, courier call cakap barang saya rm849. Eh mana discount dari voucher pergi? Dekat receipt lazada cakap rm839. So diorang advise call lazada sebabnya walau apapun, kita kena bayar harga yg tertulis pada receipt courier. Sebab diorang bukan orang lazada.. Lepas dapat confirmation dari lazada, diorang suruh saya bayar rm849 dan nanti lazada akan refund rm10 tu. Okayy


Lazada jugak bagi voucher RM 40 when purchasing over RM 250. Tapi voucher ni akan dapat upon payment done lah...


ada pros and cons beli dari lazada ni.. yang tak bestnya kita kena cek sendiri barang tu elok ke tak and anything kena call lazada. sebab mamat courier tak tau apa2 pasal barang yang kita beli. dia hantar barang je.. so, make sure u know how to use that stuff lah..


tesco online pun ada offer delivery untuk electrical appliance jugak, tapi i tak try lagi..


okay, tu je sharing harini. harap2 kalau korang try service lazada ni have a happy and good experience lah kan.. boleh la shopping lagi

anything regarding philips product untuk specialty cookware u all boleh cari di sini --> http://www.lazada.com.my/shop-speciality-cookware/philips/ atau terus ke page lazada untuk shopping lagi banyak untuk raya --> http://www.lazada.com.my/


US ada amazon, Malaysia ada lazada!

xoxox,

8 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Salam Ramadan dan Selamat berpuasa.

    Saya Hidayah dari Lazada Malaysia dan saya ada sesuatu yang ingin saya tanya pada Puan. Macam mana saya boleh hubungi Puan? Boleh hubungi saya di nor.hidayah@lazada.com.my

    Terima Kasih :)

    ReplyDelete
  2. macam best je lazada ni. saya tak reti online shopping sangat..sebab dah lama tak online shop. tapi ada kawan kat fb yang suka benor dgn lazada..mmg teringin nak beli airfryer ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pun bari first time je... tapi kena careful juga sebab dia tak berapa user friendly. macam aritu husband kita beli memeory card, bila dah bayar boleh pulak ada iklan promo memory card yg lain harga dia murah rm20. tapi masalahnyee memory card yang dia promo tu falls under category camera. macam hampeh kan.. x sistematik susunan dia.. so guna keyword searching lagi selamat sikit kot

      Delete
  3. Salam kak tau xmcm mana nak cntct lazada sbb brg yg sy beli 2 xbfungsila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tu saya ada call tapi x ingat mana phone number dia. Dekat website ada x? Tp lpastu diorg follow up email. Maybe awak boleh email dkt customer@lazada.com.my

      Delete
    2. 03 8601 1888 Ni phone number dia. Saya ambik dr website gak. Harap membantu

      Delete
  4. Assalamualaikum,
    I also have a good shopping experience with Lazada and there are lot of products range available online in Lazada.

    ReplyDelete
  5. I am the biggest fan of Lazada. I always waiting for the sale on Lazada, like Payday Sale, Big Baby Fair Sale, Online Festival & more. Now I am waiting for Lazada Birthday Sale. Hope Lazada gives me more happiness on this sale like 11.11 sale.

    ReplyDelete

Kindly spill your heart out at here (',')